افزایش خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر با بهره برداری از NGL 3200
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با بهره برداری از طرح NGL 3200 حجم خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر افزایش خواهد یافت.

تاریخ انتشار: چهار شنبه 21 مهر 1400

لینک کوتاه :


: 745

به کزارش خبرنگار نیپنا بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز سه شنبه(20 مهرماه)  در حاشیه بازدید از طرح NGL 3200 اظهارکرد: یکی از مسائل مهم ما در صنعت پتروشیمی تامین پایدار خوراک پایداراست و در سال های اخیر خود صنعت پتروشیمی به توسعه طرح های NGL ورود کرده است.

وی با بیان این که ساخت طرح ملی پالایشگاه بید بلند خلیج فارس ، NGL 3200 و NGL3100 در راستای استفاده بهینه گاز های مشعل و تامین پایدار خوراک پتروشیمی ها برنامه ریزی شده گفت: هاب ماهشهر عمدتا بر اساس خوراک دریافتی از طرح های NGL توسعه یافته و نوسانات در میادین نفتی بالادستی طرح های NGL بطور مستقیم مجتمع های تولیدی این منطقه را متاثر خواهد کرد.

محمدی افزود: در منطقه غرب کارون طرح NGL 3200 گازهای همراه نفت را از میادین آزادگان جنوبی و شمالی، یادآوران و دارخوین و منطقه اروندان دریافت و ضمن فراورش ، گاز طبیعی به خط سراسری و گاز غنی C2پلاس بعنوان خوراک صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: روند پیشرفت طرح NGL 3200 که ظرفیت دریافت و فراورش 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز داشته و در 2 ردیف طراحی شده است نسبت به سال 98 از شتاب مناسبی برخوردار شده است و انشالله در سال آینده ردیف اول این طرح بهره برداری خواهد شد و محصول تولیدی آن به عنوان خوراک با ارزش به پتروشیمی بندر امام ارسال می شود.

نظرات کاربران

    برای این مطلب تاکنون نظری ثبت نشده است.

نظر شما چیه؟ همین الان نظرت رو برای ما ارسال کن

نام و نام خانوادگی :

پست الکترونیک :

نظرات:

آدرس ارتباطی ما

آدرس : ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، شرکت پتروشیمی رازی 

ایمیل : info@psarco.com