تداوم بومی سازی کاتالیست های صنعت پتروشیمی با هدف خودکفایی
معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درآیین رونمایی از صنعتی شدن کاتالیست پالادیوم مورد استفاده در پتروشیمی شهید تندگویان گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، بومی سازی دانش فنی و نیز کاتالیست های مورد نیاز صنعت را با جدیت ادامه خواهد داد.

تاریخ انتشار: چهار شنبه 19 بهمن 1401

لینک کوتاه :


: 348

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی، امروز دوشنبه (17 بهمن ماه) در دومین روز از برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت، در حاشیه رونمایی از صنعتی شدن کاتالیست پالادیوم که با همکاری پتروشیمی شهید تندگویان و از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت های همکار اجرایی شد اظهار کرد: این بومی سازی قدمی بزرگ،ارزشمند و مهم در مسیر داخلی سازی نیازهای صنعت پتروشیمی بود.

وی افزود: انحصار کشورهای غربی در تولید کاتالیست های مورد استفاده صنعت پتروشیمی شکسته شده است و امروز شاهد هستیم که مجتمع های پتروشیمی کشورمان نیازهای خود را از شرکت های توانمند ایرانی تامین می کنند و نقش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در این مسیر دارای اهمیت است.

شاهمیرزایی با بیان این که برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی سبب شد تا دستاوردهای ارزشمند به دست آمده به فعالان و تلاشگران صنعت پتروشیمی ایران معرفی شود گفت: داخلی سازی دانش فنی و کاتالیست ها منجر به رونق تولید ، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی می شود و باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور استفاده کرد.

رونمایی از صنعتی شدن کاتالیست پالادیوم با همکاری پتروشیمی شهید تندگویان

سید رضا قاسمی شهری

به گزارش نیپنا ، سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در آیین رونمایی از کاتالیست پالادیوم که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد اظهار کرد: بومی‌سازی و ایرانی‌سازی کاتالیست «پالادیوم» که انحصار آن در اختیار شرکت‌های خارجی بود سبب می شود تا تولید پایدار در این مجتمع پتروشیمی تحقق یابد و حمایت های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی زمینه آن را فراهم کرد تا کاتالیست های ایرانی جایگزین کاتالیست های خارجی شوند.

وی با بیان این که با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای بومی سازی دانش فنی PET و نیز PTA تفاهم نامه امضا شده است گفت: همکاری های مشترک می تواند ظرفیت تولید پتروشیمی تندگویان رااز 84درصد فعلی به 100درصد برساند و شرکت های دانش بنیان ایرانی و سازندگان داخلی اکنون بطور جدی در حال نقش آفرینی در صنعت پتروشیمی هستند.

قاسمی شهری ادامه داد: پتروشیمی شهید تندگویان افزون بر تاکید بر بومی سازی کاتالیست، تجهیزات و اجرای طرح‌های نوین به دنبال رفع موانع و گلوگاه‌های تولید و متنوع‌سازی محصولات تولیدی است و در این مسیر آماده هرگونه تعامل و همکاری با شرکت های ایرانی به ویژه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی هستیم.
 

تعداد

نظرات کاربران

    برای این مطلب تاکنون نظری ثبت نشده است.

نظر شما چیه؟ همین الان نظرت رو برای ما ارسال کن

نام و نام خانوادگی :

پست الکترونیک :

نظرات:

آدرس ارتباطی ما

آدرس : ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، شرکت پتروشیمی رازی 

ایمیل : info@psarco.com