امور بهداشت صنعتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

یكي از مهمترين اهداف صنايع بزرگ، توليد بيشتر و با کيفيت در سايه توجه به مسائل بهداشت، ايمني و محيط زيست، داشتن نيروي كاري سالم، محفوظ از بيماريها و حوادث شغلي و محيطي عاري از آلاينده‌ها مي‌باشد.

در شرکت ملی صنایع پتروشیمی توجه به بهداشت، ایمنی و محیط زیست جزو مسئولیتهای عمومی این شرکت بوده و با توجه به ماموریت سازمانی، توسعه برای زندگی بهتر را آرمان خود قرار داده و در این راستا درصدد است تا با ایجاد محیطی امن و عاری از آلودگی، تمامی حوادث و اثرات سوء بر افراد، محیط زیست و تاسیسات را حذف و با بهبود فرآیندها، تولید محصولات با کیفیت عالی را تضمین ­نماید.

حفظ سلامت نيروي انساني، به عنوان اصلي ترين عامل توسعه، در برابر آلاينده هاي مختلف موجود در محيط کار در صنايعي همچون پتروشيمي بخاطر ماهيت فرايندي خاص در جهت تحقق آرمان "انسان سالم در محيط کار" و "انسان سالم محور توسعه پايدار" از اهميت زيادي برخوردار است. در اين راستا امور بهداشت صنعتي مديريت HSE شرکت ملي صنايع پتروشيمي در ادامه رسالت عظيم خود در اين زمينه، پس از تدوين و ابلاغ مجموعه الزامات بهداشت کار متناسب با شرايط عملکردی و فرايندی صنايع پتروشيمی و با در نظر گرفتن الزامات ملی و بین ­المللی و جذب نيروي انساني مورد نياز، عمده فعاليتهاي خود را بر  اجرا و پياده سازي اين الزامات در کلیه شرکتهاي پتروشیمی متمرکز نمود. بدين منظور با نظارت بر اجراي آنها از طريق مميزي ها و بازرسي هاي دوره اي، برگزاري کارگاه هاي آموزشی تخصصي براي کارشناسان و همچنين تهيه امکانات سخت افزاري لازم براي موارد فوق الذکر به پيشرفت قابل توجهي در اين زمينه نايل گرديده است.

 

امور ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

تولید " پایدار و ایمن " و پیشگیری از حوادث از اهداف اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران می باشد که در سالهای اخیر با توجه به واگذاری شرکتهای پتروشیمی به بخش خصوصی این امور اقدام به سیاست گذاری، برنامه ریزی و پایش موردی از شرکتهای تولیدی و هلدینگهای صنعت پتروشیمی کشور جهت ارتقاء شاخص های ایمنی و تولید پایدار در سطح صنعت پتروشیمی  و با تمرکز بیشتر بر وضعیت ایمنی طرح ها و پروژه های توسعه ای داشته است .

معرفی الگوهای رایج بین المللی در حوزه ایمنی و همچنین بهره گیری از تجارب حوادث صنعتی در داخل و خارج کشور از دیگر اهداف این امور بوده که با استفاده از تجارب نخبگان صنعت و همکاران متخصص این حوزه مناسبترین و منطقی ترین تصمیم سازی صورت خواهد پذیرفت . 

 

امور محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف افزایش توان و دانش فنی و خود کفایی صنعتی، ایجاد اشتغال مولد و رهایی از صنعت تک محصولی، با شعار "تلاش، آفرینش، بالندگی" مصمم به توسعه این صنعت استراتژیک در راستای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه می­ باشد. لذا در تصمیمات مدیریتی خود جایگاه مهمی برای حفظ محیط زیست لحاظ نموده است، چرا که توسعه بدون توجه به محیط زیست را توسعه ای تک بعدی و آن را ناپایدار و ناکامل می­ داند. بدین منظور شرکت ملی صنایع پتروشیمی تنها در صورتی اقدام به احداث واحدهای جدید می نماید که طرح از توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی برخوردار بوده و کلیه جنبه­ های زیست محیطی بهداشتی و ایمنی در آن لحاظ شده باشد. ضمن اینکه مجتمع­ های تولیدی نیز جهت بهبود وضعیت و رسیدن به استانداردهای ملی و بین المللی، اقدام به اجرای پروژه­ های بسیاری نموده اند و این روند تا رسیدن به سطح کاملا مطلوب ادامه خواهد یافت. شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تعهد به استفاده بهینه از منابع و انرژی و احترام به حقوق شهروندان، هدف غایی خود را دور ریز صفر(Zero Discharge) به محیط زیست قرار داده و در این راستا تلاشهای فراوانی نموده است.

 

پدافند غیر عامل و مدیریت شرایط اضطراری شرکت ملی صنایع پتروشیمی

در راستای مصونیت سازی و کاهش آسیب پذیری ناشی از تهدیدات داخلی و خارجی و ایمن سازی تاسیسات صنعت پتروشیمی کشور، امور پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سال ۱۳۸۹تشکیل گردید. از آنجائیکه مجموعه اقدامات غیرنظامی بمنظور افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات در قالب فعالیتهای پدافند غیرعامل تعریف می گردد این شرکت در گام نخست اقدام به طبقه بندی مجتمع های پتروشیمی از منظر حیاتی، حساس و مهم بودن آنها نموده است که مهمترین اهداف این کار، پیاده سازی الزامات و مصوبات پدافند غیرعامل در شرکتهای تولیدی و پروژه های صنعت پتروشیمی متناسب با ماهیت و وضعیت هر شرکت بوده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس hse.nipc.ir مراجعه فرمایید.

آدرس ارتباطی ما

آدرس : ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، شرکت پتروشیمی رازی 

ایمیل : info@psarco.com