بیش از سه هزار و یکصد میلیارد تومان و ۱۷۹ میلیون دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضا شد
۵ قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ارزش بیش از ۳ هزار و یکصد میلیارد تومان و ۱۷۹ میلیون دلار امضا شد.

تاریخ انتشار: یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

لینک کوتاه :


: 350

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیش از ظهر امروز طی آیینی با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۵ قرارداد و تفاهمنامه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان و ۱۷۹ میلیون دلار امضا شد.
پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این آیین اظهار کرد: ۲۲ طرحی که در سال گذشته تفاهم نامه و موافقت اصولی گرفته بودند، اکنون در سال جاری در مسیر انعقاد قراردادهای اجرایی قرار گرفته اند.
وی افزود: سال گذشته  حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح که متشکل از یازده هزار میلیارد تومان و ۵۱۵  میلیون دلار بوده است در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که نخستین هاب پتروشیمی کشور است جذب شد که ۱۰۸۹ نفر اشتغال مستقیم و نزدیک به ۲۵۵۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کند.
برزگر ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح ها ظرفیت تولید پتروشیمی کشور ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تن افزوده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تشریح قرادادها و تفاهمنامه های امضا شده در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیش از سه هزار و یکصد میلیارد تومان و ۱۷۹ میلیون دلار در حوزه های تولید و تکمیل زنجیره ارزش قرارداد به امضا رسانده است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی استقبال خوبی از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی داشته اند، گفت: قرارداد سرمایه گذاری خارجی توسط شرکت چینی برای طرح تولید فرمات سدیم به ارزش اولیه حدود هزار و هشتصد میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به امضا رسید که محصول تولید شده نیز صادر خواهد شد.
وی افزود: قرارداد فی مابین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت پتروشیمی تخت جمشید برای طرح توسعه بوتادین و رافینت با سرمایه گذاری نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان و ۲۶ میلیون دلار امضا شد که ظرفیت تولید این شرکت را ۷۰ هزار تن در سال افزایش خواهد داد.
برزگر گفت: تفاهمنامه با پتروشیمی شیخ بهایی برای طرح آلکیلیت و ETBE به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال و ۷۲ میلیون دلار است که ۳۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و ۹۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد که این طرح نیز ظرفیت تولید ۱۱۵ هزار تنی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه کرد: تفاهمنامه تولید متیل متاکریلات و پلی متیل متاکریلات به ارزش ۳۷۲ میلیارد تومان و ۸۱ میلیون دلار با اشتغال زایی ۱۱۵ نفر مستقیم و ۳۰۰ نفر غیر مستقیم که ۲۰ هزار تن در سال تولید خواهد داشت نیز با شرکت انتخاب سپهر آسیا به امضا رسید.
وی با بیان اینکه توافقنامه با پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت برای گسترش و توسعه محصولات دانش بنیان به امضا رسید، گفت: توافقنامه همکاری با پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت با هدف گسترش و توسعه محصولات دانش بنیان و نوآوری در حضور معاون محترم وزیر نفت به امضا رسید تا شاهد توجه هر چه بیشتر به شرکت های دانش محور و خلاق در تولید باشیم.
برزگر با بیان اینکه در پایان بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی موفق به انعقاد ۵ قرارداد و تفاهمنامه به ارزش حدود  ۱۲ هزار میلیارد تومان شده است، بیان کرد: با قراردادهای منعقد شده ۵۲۶ نفر بصورت مستقیم و ۱۲۵۰ نفر غیر مستقیم شاغل گردیده که منجر به افزایش و رشد ۲۳۵ هزار تنی تولید در منطقه می شود.

نظرات کاربران

    برای این مطلب تاکنون نظری ثبت نشده است.

نظر شما چیه؟ همین الان نظرت رو برای ما ارسال کن

نام و نام خانوادگی :

پست الکترونیک :

نظرات:

آدرس ارتباطی ما

آدرس : ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، شرکت پتروشیمی رازی 

ایمیل : info@psarco.com