نگهداری و تعمیرات (نت) و بهره برداری واحدهای بسته بندی و کشتیرانی پتروشیمی رازی شامل : تخلیه ، بارگیری کامیون و کشتی در جهت صادرات و واردات محصولات و مواد اولیه -  (با 235 نفر نیرو)

تاسیسات کشتیرانی و بسته‌بندی محصولات


1ـ اسکله
مجتمع مجهز به 2 اسکله عظیم بارگیری جهت صادرات و واردات می‌باشد. صادرات گوگرد، آمونیاک و کود اوره تولیدی مجتمع و نیز تخلیه خاک فسفات وارداتی از طریق این اسکله‌ها انجام

می‌گیرد.
ظرفیت بارگیری و تخلیه و ابعاد پهلوهای اسکله به شرح ذیل می‌باشد:
ظرفیت بارگیری آمونیاک 250 تن در ساعت یا 6000 تن در روز
ظرفیت بارگیری گوگرد، 200 تن در ساعت یا 4800 تن در روز
تخلیه خاک فسفات، 7000 تن در روز
تاسیسات جدید بارگیری اوره در اسکله 400 تن در ساعت
(آبخور اسکله بین 34 تا 42 فوت است و توان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت حداکثر 50 هزار تن می‌باشد.)
تاسیسات کشتیرانی موجود نقش بسزایی در صدور تولیدات گوگرد، امونیاک، کود اوره و اسید سولفوریک تولیدی این مجتمع را داشته و سایر فرآورده‌های مجتمع‌های پتروشیمی کشور و واردات مواد مصرفی صنایع پتروشیمی نیز از طریق تاسیسات بندری مذکور انجام می‌گیرد. این مجتمع هر سال 1.180.000 تن کودهای شیمیایی اوره و دی‌آمونیم فسفات جهت مصارف داخلی تولید نموده که از این رهگذر صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی متوجه مملکت می‌گردد.


2ـ انبارها، مخازن و تاسیسات بارگیری در اسکله
نوسانات تولید و بازار مصرف وجود مخازن و انبارهای بزرگ در مجتمع را ضروری می‌سازد. با اجرای طرح توسعه، ظرفیت نگهداری محصولات به مقدار زیادی افزایش یافته و ظرفیت نهایی آن به شرح ذیل است:
انبار دی‌آمونیم فسفات 54 هزار تن

انبار اوره

مخازن اسیدسولفوریک 22 هزار تن

مخازن اسیدفسفریک (P2O5) 307/26 هزار تن
انبارهای گوگرد 150 هزار تن


3ـ دستگاه‌های کیسه پرکنی و بارگیری
در حال حاظر دارای 11 خط کیسه‌زنی می‌باشد، که می‌تواند همزمان 11 کامیون را بارگیری نماید.  ظرفیت کیسه‌زنی و بارگیری هر دستگاه حدود 20 تن در ساعت می‌باشد.در ضمن امکان بارگیری و انتقال ریلی نیز وجود دارد. صادرات اسیدسولفوریک تولیدی شرکت جهت مصارف داخلی کشور از پایانه‌های بارگیری کامیون و راه‌آهن موجود در مجتمع صورت می‌گیرد. سکوی بارگیری اسیدسولفوریک با ظرفیت روزانه 250 تن در روز از طریق راه‌آهن جهت ارسال به منابع مصرف داخلی کشور آماده بارگیری است.

آدرس ارتباطی ما

آدرس : ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) ، شرکت پتروشیمی رازی 

ایمیل : info@psarco.com